Tragedi hari raya

Raya kedua malam.

Mami n ayah tengah dinner kat dapur. Anak2 pulak dok main mercun dekat laman. Tibe2 hana berlari datang bagitau kakak nangis kena api. Hihih

Taktaulah dia pegang mercun das2 tu camane sampai boleh terpercik kat belakang dia. Melecur 2 spot. Baju raya pun tembus😂

Mami terus bawak aichan masuk bilik air n jirus tempat melecur dengan air. Then sapu dengan vivix. 10 minit pastu mami tanya, dia kata dah tak sakit, cuma aichan ni dia jenis cepat fobia so dia tak berani nak tidur telentang. Tidur meniarap lah sampai lena. 

Pagi esoknya tengok syukur takde naik gelembung air pun. Lepas mandi mami sapu vivix sekali lagi. Petang tu luka melecur dah kering hi alhamdulillah. Budak2 sel senang menyembuh then bila sapu vivix tu, memang bantu cepatkan lagi penyembuhan luka. 

Upah main mercun 2 biji hihi
Ni raya ke3 dah. Tengok sepupu dok main bunga api dari jauh je hihi.
Hikmah di sebalik kejadian, diorang dah tak berani nak sentuh bunga api haha. Main mercun pop2 sudah lah😁

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s