BETUL LAH DIA KATA

Korang tau tak? Haritu kecoh dekat fb ada Dr kata takde bukti kukuh collagen berkesan untuk kulit.

Dia kata “Bila makan collagen, ia akan dicerna. Collagen tu bukan boleh masuk terus kulit dari perut.”

Hmm bila baca sekali lalu, memang betul sangatlah kata doktor tersebut. Mana ada nutrient boleh terus lompat ke organ sasaran dari perut. 

Anatomi perut kita

Enzim amilase dalam mulut dah mula cerna makanan. Pastu bila masuk perut, perut akan kisaarrrrr lagi makanan tu bagi haluuusss dulu, hantar ke usus kecil.

Yang berselirat tengah2 tu lah usus kecil kita.
Pada dinding usus kecil kita ni dia berbulu2 halus. Nama bulu tu vilus. Bulu vilus ni lah yang berperanan serap nutrisi makanan yang kita makan.

Bulu2 kecil pada usus kecil (nama villus) akan serap semua nutrient. Nutrient masuk ke salur darah then baru di”distribute” kepada seluruh sistem badan.
Semua nutrient akan melalui proses cenggini. Tak kira lah, collagen dari supplement ke, atau collagen dari sumber makanan macam ikan salmon.

So, ape yang special pada collagen Shaklee, dan menjadikan ia sangat berkesan kepada kami yang amalkannya?
Haa, kat sini lah Shaklee different berbanding collagen lain di pasaran. Collagen shaklee ni saiznya sangaatttt halus, 1000Dalton je. Memang sangat halus, so, dia mudah diserap di usus kecil. 

Makin mudah diserap, makin banyaklah kuantiti collagen yang dapat masuk ke sistem darah dan disebarkan ke organ terutamanya kulit kita. Makin banyak collagen dapat sampai ke organ, makin berkesan dan makin eloklah effectnya.

Collagen yang kurang berkesan tu, saiznya besar. Tak muat nak masuk dalam villus. Bila tak muat nak masuk, x banyak lah yang boleh sampai ke organ kan. Lepas tu collagen yang takmuat tadi, dihantar ke usus besar, jadi t**k. Masuk toilet, kena buang. Kahkah. Membazir makan collagen.

So, dalam memilih collagen, pastikan collagen tu benar2 berkualiti dan saiznya halus. 

Alahhh korang takpayah pening2 buat pilihan, meh consume collagen shaklee je macam kak imm hihi.

Kak imm : 2 kotak collagen, 1 botol vivix, sebotol vita C (3 bulan)
Kak sinar : 7 kotak collagen, 4 botol vivix, 2 botol vita C (11 bulan)

Korang nak cantikkan balik kulit kusam tu, mai lah pm kami. Nanti kami suggest vitamins terbaik untuk korang. Biar korang pun jadi cantik macam kami. (Hahah kasi la can puji diri sendiri😝)

Klik wasap kite tau www.wasap.my/60179191671

#VitaminsRUs

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s