Ini sungguh tidak patut

Assalamualaikum semua,

Hari sabtu kami pergi pasar topup bahan mentah. Beli ikan, sotong, sayur mayur semua lah.

Kalau pegi pasar, kak imm dan anak2 tunggu kat tempat teduh sambil minum air milo ikat tepi. En suami yang pegi beli semua2.

Kak imm kenal ikan selar, kembung dan aye je. Jangan tanya ikan spisis lain, iols tak tau.

En suami kalau beli ikan sotong udang tu dia pilih sendiri sekor2.

Kalau kak imm pulak, nak pilih mane ikan segar, mane yang lama pun tak pandai. Iols tunjuk2 je, nasiblah mokcik ikan nak bagi ikan cane😅

Tadi en suami beli bendalah rebung la pulok. Haaiiahh kite tak tahu pun nak potong benda ni camane.

Beli sayur sawi sudah lah. Beli sayur susah camni nak masak cane pun taktau.Siap tengok kat youtube lagi nak menyiang rebung camane hihi.

Mil pernah jugak masak lemak rebung ni. Tapi menantu hantu ni tunggu makan je. Mase mil masak2 tu tak pernah pulak nak perati camane hehe.

Nasib baik ramai rakan blogger share resepi masak rebung. Kite google sajelah nak masak cane😅

#PakarMasakSayurSawiJe
#TaklehFefilingNakBuatHashtagKakImmMasakLaCamni

 

Advertisements

3 thoughts on “Ini sungguh tidak patut

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s