CYPRESS VINE NAMANYA

photogrid_1479529520874

Kak imm panggil bunga ribu-ribu.

Kelebihan :
Senang gile nak membiak. Tabur je benihnya (yang warna koko tu pecahkan, kat dalam ada benih kecik2 warna hitam).

Rumah kak imm ada yang warna merah je. Sape2 ade benih pink dan putih, silelah betau. Kak imm nak belii. (muka seriuzzz buyer)

Keburukan :
Dah membiak, payah gile nak jaga. Dah macam semak hutan belantara jadinya. Racun, mak je mati, seminggu lepas tu tengoklah anaknya beribu-ribu pokok bercambah. Sebab tu lah dipanggil pokok ribu-ribu kot haha.

Kegunaan :
Entah la, dari segi perubatan kak imm tak tau. Tapi zaman kak imm tadika dulu pokcik harun guna pokoknya buat tapis susu getah.

Kegunaan lain :
Alang2 ada pokok bunga cantik kan, kak imm guna buat prop gambar. hahahaha

photogrid_1478759512616

(Owhh kenot move on lagi lah. Tiap hari dok membelek mmugo bersinar dari mata turun ke hati ni😅)

Advertisements

3 thoughts on “CYPRESS VINE NAMANYA

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s