CameronHighland Nov2016 Day 1 : Jauhnyaaa jalan2

dsc_0050

Nampaknya kami terrr-underestimated jarak cameron highland ni dari kelate. hahah

Bertolak dari rumah pukul 9.30 pagi. Tok laki kata, “pukul 1 kot sampai”

Sekaliii, kol 5 baru sampai hahaha. Muntah terbelahak hana dalam kereta, nasib baik ade prepare plastik kehkehkeh.

Lepas check in hotel, golek2 kejap, pukul 6 keluar cari makan pulak. Hotel kitorang duduk ni dekat je dengan pasar malam brinchang, so kite pegi jenguk2 ape yang ade kat situ.

Tengah syok beli stokin, hujan lebat gileee😭. Berteduh kat kedai orang tp still kena tempias la kan.

Cepat2 balik, (tapi sempat singgah beli stroberi dulu huhu), risau anak kena hujan takut demam. Dah la selsema aqil belum betul2 kering lagi tu.

Petua umi yang kak imm amal sejak kecik sampai ke tua, dan diperturunkan ke anak2 pulak. KALAU KENA HUJAN, KENA TERUS MANDI.

photogrid_1478832876589So sampai bilik hotel terus mandikan anak2. Kak imm memang ke mana2 akan bawak bekal vitamins. Terus bagi vit C ke hana n aichan. Kak imm sendiri pun telan 2 biji vit C. Sebelum tidur kang kita bagi nutriferon pulak.

Hope anak2 (dan makpak sekali lah) tak demam. Esok banyak tempat nak pergi ni.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s