[The power of gembirakan hati ibu dan solat dhuha 8 rakaat]

سُبْحَانَ اللَّهِ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ وَ لاَ اِلهَ إِلاَّ اللَّهُ وَ اللَّهُ أَكْبَرُ

Speechless mami pagi tadi bila ayah tanya, ni gelang yang mana?

Alkisahnya, ini gelang tunang mami. Masa berpantang hana beliau putus. Masa tu tengah bz punggah barang nak balik dungun, bawak hana balik jumpa tokwan tokki buat kali pertama.
Dah putus, mami bagi ke ayah, mami nampak ayah letak dalam poket jeans.

Dah beberapa lama lepas tu mami teringat pasal gelang tu, tanya ayah, ayah cakap taktahu. Dah cari pelusuk rumah, dalam semua seluar ayah, seluar mami, beg baju memang takde. Mami agak gelang ni dah keluar kot mesin basuh masa basuh seluar ayah. Lagipun mesin basuh kita takde filter dekat hujung drain hose tu.

Mami agak yakin beliau dah masuk tangki kumbahan, maka redhalah mami seredha2nya. Takde fikir nak cari dah. Dan tiap kali mami teringatkan beliau, mami pun sedihla mengenangkan nasibnya dalam telaga t**k tu hahaha.

Selepas 3 TAHUN, rantai tangan ni balik ke pangkuan mami. Allahuakbar Allahuakbar Allahuakbar baiknya ya Allah.

Mesti korang tertanya2 macam mane mami boleh dapat balik gelang ni kan? Dia takjatuh dalam telaga t**k pun. Selama tiga tahun, dia duduk dalam dashboard kereta je sebenarnya.

Dah berapa puluh kali kite geledah dashboard cari itu dan ini, tak pernah pun jumpa beliau. Pagi tadi ayah bukak dashboard, elok je beliau dok dalam tu. Mami speechless, memang sungguh2 speechless dengan kejadian ni.

Subhanallah Alhamdulillah Lailahaillah Allahuakbar baiknya Engkau ya Allah.

~Semalam mami belikan nenek handbag murah2 je pun, harini pagi2 Allah dah ganti balik dengan emas, paling penting perasaan sukenyaaaa bila dapat benda tu. Rasa suka yang taktau nak describe dengan perkataan~

Terima kasih ya Allah.

Advertisements

2 comments

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s