Kenapa menyimpan emas #3 : Kerana emas nilainya tetap sepanjang zaman

8961_fit512

Gambar kambing saya pinjam dekat google

Tahun 2007 (1 Dinar = RM 340)
1 Dinar boleh beli seekor kambing aqiqah.

Tahun 2016 (1 Dinar = RM 842)
1 Dinar masih boleh beli seekor kambing aqiqah.

Tahu tak, sejak zaman Rasulullah lagi, 1 Dinar boleh beli seekor kambing.

Tahun 2020, 1 Dinar akan tetap boleh beli seekor kambing, insyaAllah.

img-20160924-wa0001

Kambing untuk majlis aqiqah aqil bulan 3/2016, yang besar harga RM 900

img-20160924-wa0000

kecik sikit harga rm 700

So, eloklah kiranya korang yang berniat nak aqiqah anak di masa hadapan, siap2 simpan dinar dari sekarang. Tak mustahil harga kambing jadi RM 1500 sekor tau. Percayalah, tak mustahil.

Gold’R’Us,
017.9191.671

#AspirasiEmas

Advertisements

2 thoughts on “Kenapa menyimpan emas #3 : Kerana emas nilainya tetap sepanjang zaman

    • hehe sama lah.. saya pun, income bisnes buat beli 1gram sebulan, duit suami bagi, buat bayar kutu emas jugak. nak kumpul banyak2 sementara harga masih mampu milik ni..

      Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s