Anak sulung kitew

Dah lame tak cerita pasal aichan hihi.. Cepat je masa berlalu tiba2 dah jadi kakak kepada 2 adik. Masih terngiang2 perangai dia masa kecik yang suka menangis tak kira masa tu haha..

Dah masuk 5 tahun, tapi masih belum hantar ke sekolah. Masa baliK kg berpantang haritu aichan sempat menumpang kat tadika cikgu jarah selama 2 minggu. Pastu dia demam dan beringus, terus tak pergi sekolah sampai ke sudah hahahah. Alhamdulillah dalam masa 2 minggu tu dia sempat kenal dan hafal A-Z, 1-9.

Aichan ni lembut, maka selalu la jadi mangsa buli adik hana. Kalau hana pukul, dia tak balas balik, tapi kalau sakit sangat, dia menangis la. Dia ‘sayang’ sangat maina dia. So, payah sangat nak bagi orang lain kongsi mainan dia hihi..

Banyak keje yang dia dah boleh tolong mami buat. Simpan baju, kutip baju kotor. Kalau mami nak solat, tolong jaga adik aqil pun boleh.

Tengok muka anak2 rasa cepat je masa berlalu huhu.. Mami doakan kak aisya dan adik2 jadi anak yang baik berjaya dunia akhirat. Aminn.

Advertisements

5 thoughts on “Anak sulung kitew

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s