Kuih untuk aisya

teringat perbualan dengan aichan tak lama dulu..
aichan tengah tengok video upin ipin bertajuk kuih untuk opah,,
kak ros buat biskut dahlia kot,,

Ai : mami, aisya nak kuih macam ipin yang kak ros buat.
Ma : mami mane pandai buat kuih macam tu.
Ai : mami pergi la beli barang macam ipin beli tu, nanti boleh la buat kuih macam kak ros.

hooo dia ingat kalau ade barang depan mata,
otometik mami jadi pandai buat kuih la ye?
mami mmg terkenal dgn ketidakpandaian berbiskut,,
kat rumah tak pernah tau tolong kakak2 buat biskut mase raya,,
mase kat jepun pun, rakan2 pompuan lain buat biskut,,
saye tolong atur yg dah diterap masuk baking pan je,,
ataupun tolong packing yg dah siap masak dalam bekas,,
(sambil2 susun of course la makan skali ;p)
 
sehari lepas aichan suruh buat biskut kak ros tu,
ade kawan dkat fb iklankan biskut dahlia hahaha
terus mami beli sebalang hewhewhew..
sebalang terus habis 2 kali hadap je tau,,
aichan tak habis2 puji,,
sedapnyee biskut kak ros yang mami beli ni” 
 
tadi die tgk lagi video ipin kuih kak ros tu,,
mami, ade lagi tak biskut kak ros yang mami beli
mane ade, kan aisya dah makan habis
mami beli la lagi
okeii
 
hmmm suka sangat nampaknya,,
baiklah anakku, jom pegi beli barang buat kuih kak ros,,
ni percubaan pertama ye, jangan nak high expectation sangat..
harapnya pasni ada ayat ni
mami, sedapnye biskut kak ros yang mami buat ni
(^______^)
Advertisements

4 thoughts on “Kuih untuk aisya

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s