Info kesihatan : HOW WELL DO YOU KNOW YOUR SHIT

gamba terima dari kawan kat whatapps, sumber xtau hiiii

kekeke sorry jika entry ini agak menganggu mata n tekak anda,,
sepanjang kehidupan aichan(lg 4 hari nak umo 3 tahun)
die x pernah kena sembelit,,serius x tipu,,
walaupun aichan x suke makan carbs,
die adalah pemakan buah n sayur yang berjaya,,
die boleh breakfast, lunch, snacking dgn buah sahaje,,
mase dinner mkn sayur je,,
so saya rase dengan tabiat makan die camtu la yg elakkan dia kna sembelit,,
hana chan pulak pnah kena skali mase kecik,,
mase die stat makan solid food,,
perut baru nak biasekan terima solid food,,
sekarang dah xde,,
lawas sangat 2 kali sehari wajib membuang,,
mami pnah kena mase dlm pantang,,
stok ostematrix habis,,
lepas amek ostematrix,,
sistem penghadaman kembali seperti biasa
ayah,,hahaha x pernah tanye la pulak, mcm lawas jee

Bagaimana KAMI elakkan sembelit?(hahah ade hilite tu)

  • mengamalkan cara makan sederhana seadanya kami – setiap kali makan kami akan ada satu lauk bersambal, satu lauk/sayur berkuah, ikan goreng. kalau masak lauk berkuah, kami tambah ulam.
  • kami sekeluarga minum banyak air putih. sesekali minum air manis. tapi sekali sehari sahaja.kalau lunch dah ade air batu sunquick oren, malam kite minum air masak je lah ye.
  • kami juga pemakan buah yang tegar.(aichan extreme level).sekarang musim buah tempatan, x putus2 buah dokong n duku kat rumah. masa buah tempatan xde, epal, oren dan anggur pun jarang putus.(kalau xde buah nanti aichan dok berzikir mintak buah la, so wajib ada)
itu je kot tabiat makan kami,,
owhh tambahan supplement untuk mami
(tau la kan ibu2 pernah beranak sistem organ dah berubah, so kna ada bantuan dari supplement hiii)
so, cane keadaan unko (poop kot bahasa jepun) anda?
kalau macam ade tanda2 sembelit tu,,
cegahlah segera sebelum melarat ye 🙂

Advertisements

2 thoughts on “Info kesihatan : HOW WELL DO YOU KNOW YOUR SHIT

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s