Resepi ikan gulai kelate

sumber asal klik sini ye

resepi yang HARUS SAYA simpan sebab sedap hahahah
lauk ni makan dengan nasi putih pagi2
jadi lah nasi berlauk ikan
org kelate ni pagi2 wajib makan nasi belauk @ kerabu,,
kalau x xde tenaga nak g menoreh,,
yang x menoreh macam saya pun makan nasi berlauk jugekk..hihi

resepi selera saya

  • bawang merah 2 ulas, bawang putih seulas, lengkuas 1cm kot, kunyit 1 cm tumbuk lumat
  • bahan tumbuk masuk periuk, 2 sudu cili giling cap sampan, santan secawan kopi, air 2 cawan, asam keping umi 2 keping,
  • masak sampai mendidih, pastu masukkan ekor ikan aye 2 ketul,
  • masak sampai mendidih sekali lagi, masukkan timun semuat yang boleh(saye suke timun hihi) dan cili hijau besar,
  • masukkan garam, gula dan KELUARKAN SEKEPING ASAM,(kalau tak malam kang lepas perangat, masam gile)
  • masak lagi sampai mendidih, ikan masak, timun masak, cili masak dah boleh tutup api,
jom makan nasi..
ehh goreng ikan dulu kejap..
Advertisements

2 thoughts on “Resepi ikan gulai kelate

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s