amek lecithin terus jadi kurus,,no no no jangan silap faham yee,,

artikel yang menarik pasal lecithin
dalam artikel ni ckp
takde bukti saintifik yg menunjukkan
lecithin boleh menguruskan anda,,
hahah da cuak seme yg amek lecithin,,
meh kakak jelita cerita,,
pengambilan lecithin hanya membantu
mengemulsi lelemaks dalam tubuh,,
lemak akan dipecahkan kepada molekul2 kecil,,
lecithin akan halang lemak tu bertepek kt dinding salur darah,,
so lelemak itu kan berenang2 dalam salur darah,,
NAMUN BEGITU,,perlu jelas dan faham bahawa,,
BUKAN lecithin yg angkut n flush out lemak dr salur darah kite ye,,
sesapa yang amek lecithin
TETAP perlu melakukan aktiviti yg boleh mengeluarkan peluh,,
sbb dgn cara itu saja lemaks dlm badan akan dikeluarkan,,

Cik S : so,,x gune la amek lecithin,,baik bsenam je?
Cik J : (ye,,kalu rajin boleh la g gym,,cara tu lagii sihat)..
            pengambilan lecithin beri bonus kepada anda dengan cara
            1) “mengkecikkan” molekul lemak,
            2) mengurangkan lemak tepu dalam badan,,(lemak degil ni,,
                 kna jogging 8 jam sari br terbakar)
            3) menghalang lemak bertepek di dinding salur darah(yg ni lagi degil,,
                kalu dah lekat kt salur darah tu,,ko bkn setakat gemok,,
                ko kna sakit jntung plak nnt tau)
            jadi,kalu amek lecithin,,
            anda takperlulah joging 3jam setiap hari,,push up 80juta kali, sit up 65ribu kali,,
            senam ringan2,, sapu sampah kt laman,sidai baju, cangkul tanah tanam 5 pohon cili,,pun dah
            boleh bt lemak keluar dr badan anda sbb lecithin kn da kecikkan lemak td,,
            senang la die nak kuar,,
            faham dop?
Cik S : kalu keje opis, mane dan nak tanam cili,,abes tu cane nak buat aktiviti keluar peluh?
Cik J : bolehh laa,,parking la jauh2,,pahtu cari jalan paling jauh nak smpai opis,,
           jangan gune lift,,naik tangga je,,tp kalu opis kt tingkat 88,,naik la tangga stakat yg termampu,,
           pahtu naik lift la,,kang smpai pintu opis ko cramp pengsan pulak,,susah tu..
so matomenye(kesimpulannye) di sini,,
amek lecithin,,bt aktiviti kuar peluh,,
baru la langsing anggun menawan,,
jangan amek lecithin,,pah mkn bersidai tgk tv,,
takdenye ko kurus,,mkn gemok br padan muke..

Advertisements

2 thoughts on “amek lecithin terus jadi kurus,,no no no jangan silap faham yee,,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s