entry emo

entry ini mengandungi isi2 yang tidak enak dibace,,kalau rase tanak aura positif anda hilang,,takyah la sambung bace ye..hihihi

pernah terfikir tak,,
A jual teh tarik,,ko pn jual teh tarik jugak,,
pastu A pun kaye raye la boleh tukar kete,,
beli umah banglo seme,,
tp ko dok camtuuu jugak,,
nak besarkan warung pn x mampu,,
nak kate teh tarik ko x sedap tak jugak,,
ko ade je regular customer,,
customer ko ngn customer A same ramai je,,
kalu A ade 80 org minum teh die,,
ko pon x kurangnye,,85 org lagi,,
tp nape A cam lagi majuu je,,
sebabnye ade kt ko sendiri,,
ko gune air paip,,
tu pun amek kt paip tepi pagar umah B,,
susu ko amek kt supplier C,,
bayar sparuh dulu yeahh,,
bulan dpan janji nak amek lg,,
nnt bayar skali dgn yg tu katenye,,
skali bulan dpan ko g beli kt supplier D pulak,,
lg separuh duit susu supplier C ko bt2 lupe,,
nak beli cawan gelas ko pnjam duit E,,
kite kan bff,,ak pnjam duit ko dulu ye,,
nak bt modal beli cawan nih,,
sampai ke sudah ko x bayar balik,,
teh tarik ko laku,,
customer minum kt warung secawan,,
bawak balik umah lg sebungkus,,
ko untung blipat ganda,,
tp at the end ko tatau pun duit ko gi mane,,
usahkan nak baiki taraf hidup,,
nak buat pusing modal pon takbuleh,,
last2 ko tutup warung,,
ko kate jual teh tarik tak untung,,
ko tau knape jd camtu?
MEMANG LA REZEKI DARI ALLAH,,
tp kalu di sebalik rezeki tu,,
ade B, D, E dok menyumpahseranah ko,,
ko rase rezeki ko tu berkat tak?
dijamin 100% tak berkat wehh,,
Allah bagi ko banyakkk,,
tp sbb tak berkat,,
ko tak smpat nak nampak pn gi mane rezeki ko tu,,
hidup ni jgn asek nayekan org,,
nnt ko sndiri yang teraniaya,,
huhhh

Advertisements

2 thoughts on “entry emo

  1. org jenis mcm ni kalu bisnes die lingkup pun die tak rase ralat sgt kak..sbb duit die sndiri tak habis banyak pun..duit org yg die dok pinjam tu pn lantak la..alasan “bisnes aku rugi mane aku ade duit nak bayar korang,,nnt aku ade duit ehh” smpai ke sudah la nantinye tuu..hihi

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s